Ikonka Instagrama na telefonie

Media społecznościowie pozwalają firmom na łatwiejsze dotarcie do wielu klientów. Jak prowadzić własne konto na Instagramie?

Dzięki social media przedsiębiorstwo może zaprezentować swoją ofertę szerokiemu spektrum odbiorców oraz zachęcić ich do skorzystania z niej. Poza popularnym Facebookiem do dyspozycji jest także szeroka gama innych serwisów, w tym Instagram. Prowadzenie Instagrama z pozoru nie wydaje się skomplikowane, jednak przed otwarciem na nim swojego firmowego konta warto pamiętać o paru ważnych kwestiach. 

Prowadzenie Instagrama – jak zacząć?

Pierwszym krokiem jest założenie własnego konta firmowego. Na początku warto jednak zadbać o parę ważnych kwestii. Przede wszystkim trzeba wybrać odpowiednią nazwę dla swojego konta. Również konieczne jest wzięcie pod uwagę faktu, że Instagram jest medium bazującym głównie na fotografiach i filmach, dlatego ważny jest odpowiedni sprzęt do przygotowywania treści. W końcu trzeba będzie zadecydować, kto ma prowadzić Instagrama – może robić to właściciel firmy, jeden z pracowników, ale również agencja reklamowa zajmująca się świadczeniem takich usług. Gdy przedsiębiorca odpowie sobie już na wszystkie najważniejsze pytania, może przystąpić do założenia konta i zacząć reklamę w tym medium społecznościowym. Na co należy zwrócić wtedy szczególną uwagę?

Zasady prowadzenia konta firmowego na Instagramie

Aby firmowe konto na Instagramie rzeczywiście wspierało firmę, trzeba pamiętać o paru ważnych kwestiach. Firma komunikuje się ze swoimi fanami za pomocą wpisów, dlatego warto zadbać o ich jakość. Treści powinny być wtedy dopracowanie w najmniejszych detalach – wysoka jakość obrazu, ale też treści, odpowiednio dobrane tagi, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych odbiorców. Warto także pamiętać o tym, że prowadzenie Instagrama polega nie tylko na publikowaniu wpisów, lecz również na angażowaniu się życie profilu. Odpowiadanie na pytania fanów, komentowanie, budowanie pozycji eksperta – to wszystko pozwala na jego przyszłościowy rozwój.

Instagram – reklama firmy

Reklama na Instagramie może opierać się wyłącznie na publikowaniu wpisów na koncie firmy, lecz jest jeszcze jedna opcja – to kampanie reklamowe, które oferowane są przez serwis. Są one płatne, jednak warto rozważyć ich uruchomienie, ponieważ mają one wiele zalet.

Korzyści z płatnej reklamy na Instagramie:

  • łatwe dotarcie do wielu odbiorców
  • precyzyjne targetowanie grupy docelowe
  • możliwość wyboru budżetu reklamowego 
  • dostęp do szerokiej gamy danych analitycznych

Te wszystkie zalety powodują, że płata promocja cechuje się wysoką skutecznością i jednocześnie daje szybki zwrot z poniesionej inwestycji.

Agencje social media marketingu

Firma może samodzielnie zajmować się wszystkimi działaniami w ramach prowadzenia konta oraz reklamy, jednak jest jeszcze jedna opcja, czyli powierzenie wszystkich tych czynności w ręce ekspertów. Agencje social media marketingu zajmują się kompleksową obsługą klientów w ramach reklamy w mediach społecznościowych. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu pozwalają na skuteczniejsze dotarcie do klientów.