Szukasz skutecznego sposobu na to, aby przedstawić swój asortyment tak, by natychmiast przyciągał on uwagę? Postaw na film produktowe!

Coraz więcej właścicieli firm decyduje się obecnie na filmy produktowe – storymakers.pl – jedna z firm zajmujących się ich produkcją, wskazuje, że jest to trend widoczny już od paru lat. Co dokładnie stoi za popularnością filmów produktowych? W jaki sposób powstają tego typu materiały? Dlaczego warto w nie zainwestować?

 

Czym jest film produktowy?

Termin filmu produktowego odnosi się do rodzaju materiału filmowego przeznaczonego do prezentacji konkretnego produktu czy produktów.

 

Nie należy jednak utożsamiać go z filmem reklamowym, ponieważ jego głównym celem jest prezentacja produktu i przekazanie praktycznych informacji. Oczywiście, dzięki temu może on również posiadać walory reklamowe, jednak nie jest to jego głównym celem.

 

Ze względu na mnogość produktów oraz technik realizacji można przygotować różnorodne filmy produktowe – storymakers.pl wskazuje, że mogą one dzięki temu zostać indywidualnie dopasowane do oczekiwań klientów oraz założonych celów, co pozwala na uzyskanie jeszcze lepszych efektów.

 

Filmy produktowe – jak są realizowane?

Studia, agencje zajmujące się realizacją filmów reklamowych dla swoich klientów mogą wykonać je w wielu wariantach.

 

W celu prezentacji produktów przede wszystkim wykorzystuje się standardowe techniki filmowe, czyli prezentuje się produkt oraz sposób jego użytkowania, na przykład przez aktora.

 

Można jednak wykorzystać także inne rozwiązania, gdy przygotowuje się filmy produktowe – storymakers.pl oraz inne agencje zajmują się między innymi przygotowywaniem animacji 3D oraz 2D. Są one bardzo dobrym wyborem wtedy, gdy chce się bliżej zaprezentować sposób działania czy budowy produktów.

 

Wykorzystuje się również techniki polegające na wykorzystaniu urządzeń do prezentacji produktów w 360 stopniach, dzięki czemu można zobaczyć je wtedy z każdej strony.

 

Poza samym materiałem filmowym można również wykorzystać do prezentacji treść, na przykład w celu wyliczenia zalet produktu czy jego zastosowań. Ponadto w przygotowaniu materiału może brać udział lektor, który przedstawi produkt.

 

Jakie korzyści dają filmy produktowe?

Filmy produktowe są rozwinięciem fotografii produktowej. Dzięki temu pozwalają one na bardzo efektowne i atrakcyjne zaprezentowanie produktów, również z możliwością ich wykorzystania oraz funkcjonalnością.

 

Wobec tego filmy produktowe niosą ze sobą większą efektowność w promocji firmy, która chciałaby dotrzeć ze swoją ofertą do nowych klientów. Film może zwiększyć szansę na zakup produktu kilkukrotnie, co powoduje, że zainwestowanie w tego typu materiały daje jeszcze lepsze efekty.

 

Warto też wskazać, że filmy produktowe mają bardzo szerokie zastosowanie. Można publikować je na różnych stronach internetowych, między innymi na stronie firmowej, w mediach społecznościowych, używać ich w trakcie akcji promocyjnych, podczas szkoleń, konferencji czy targów.

 

Warto więc skorzystać z profesjonalnej pomocy, by zrealizować filmy produktowe przyciągające uwagę.